21.5.18

Του Αγίου Πνεύματος σήμερα

Περαχώρα

Για ένα μεγάλο διάστημα είχα την εντύπωση ότι το Άγιο Πνεύμα είναι κάτι σαν ένας άυλος βοηθός του Θεού που ο ρόλος του ήταν απλά να εκτελεί εντολές. Δεν το φανταζόμουν βέβαια σαν περιστέρι ή σαν φωτιά που πέφτει από τους ουρανούς, αλλά περισσότερο σαν μια πνοή, θα έλεγα. Σαν μια αόρατη αύρα που μας διαπερνά και μας καθοδηγεί με τον ίδιο τρόπο όπως μας καθοδηγεί η συνείδησή μας. Παρόλο που δεν είχα πέσει πολύ έξω ως προς το τελευταίο, ωστόσο, δεν είχα αποσαφηνίσει ότι το Άγιο Πνεύμα είναι η τρίτη υπόσταση του Θεού και είναι ισάξια στα πάντα με τις άλλες δύο, που είναι ο Πατέρας και ο Υιός, δηλαδή ο Θεός και ο Ιησούς Χριστός.

Διαβάζοντας όμως κανείς την Αγία Γραφή, βρίσκεται σε θέση να μπορεί να ξεκαθαρίσει πολλά πράγματα. Ανάμεσα στα άλλα, καταλαβαίνει κανείς και τη σημαντικότητα του Αγίου Πνεύματος, και μάλιστα από τους πρώτους στίχους της Αγίας Γραφής, στο βιβλίο Γένεση, από όπου έχει ξεκινήσει η μελέτη μας. Στην χαοτική κατάσταση του ασύστατου ακόμα κόσμου όπου επικρατούσε το βαθύ σκοτάδι, βλέπουμε να γίνεται αναφορά στο Άγιο Πνεύμα που περιφερόταν περιμένοντας να φέρει στον κόσμο ζωή, τάξη και ομορφιά.

Το Άγιο Πνεύμα, λοιπόν, είναι παρόν πριν από τη σύσταση του κόσμου. Στην εβραϊκή γλώσσα (όπου είναι γραμμένη η Παλαιά Διαθήκη) η λέξη που χρησιμοποιείται για να εκφράσει το Άγιο Πνεύμα, εκφράζει ταυτόχρονα και την έννοια της ενέργειας. Σα να είναι συνώνυμα. Δηλαδή Άγιο Πνεύμα = ενέργεια. Κι όπως η αναπνοή του ανθρώπου, που και αυτή είναι μια μορφή ενέργειας, διατηρεί τη ζωή, έτσι και το Άγιο Πνεύμα διατηρεί τη Ζωή με Ζ κεφαλαίο, σαν έννοια, στην ολότητά της.

Στην Αγία Γραφή βλέπουμε το Άγιο Πνεύμα να ενδυναμώνει κάποια πρόσωπα προετοιμάζοντάς τα να αναλάβουν κάποια έργα. Το πρώτο πρόσωπο που βλέπουμε να δέχεται την επίσκεψη του Αγίου Πνεύματος είναι ο Ιωσήφ, που τον βοηθάει να ερμηνεύσει συγκεκριμένα όνειρα που προμηνύουν το μέλλον. Το ίδιο συμβαίνει και με τους προφήτες, το Άγιο Πνεύμα τους βοηθάει να δουν την ιστορική πορεία μέσα από την οπτική του Θεού. Μέσα από αυτή την οπτική, η ανθρωπότητα, εξαιτίας της αμαρτίας, έχει υποστεί βανδαλισμό στην ισορροπία της. Οι προφήτες λένε ότι το Άγιο Πνεύμα θα έρθει και πάλι, όπως στους πρώτους στίχους της Γένεσης, αλλά αυτή τη φορά για να μεταμορφώσει την ανθρώπινη καρδιά, ενδυναμώνοντας τους ανθρώπους και προσανατολίζοντάς τους στο να αγαπούν τον Θεό και τους συνανθρώπους τους.

Το Άγιο Πνεύμα λοιπόν ενδυναμώνει και καθοδηγεί. Το Άγιο Πνεύμα επίσης διδάσκει. Στην Αγία Γραφή γίνεται συγκεκριμένη αναφορά πάνω σε αυτό, για αυτό και επιζητούμε την βοήθειά του πριν από κάθε ανάγνωση της Αγίας Γραφής. Αυτό καθοδηγεί τη σκέψη μας, τη φωτίζει και την διαπαιδαγωγεί, έτσι, η επίκλησή του στην προσευχή μας είναι εξίσου σημαντική με τη μελέτη μας αυτή καθεαυτή.

Οι αιώνες περνούν και φτάνουμε στην εποχή του Ιησού. Στο ξεκίνημα της αποστολής του, βλέπουμε μια πολύ όμορφη σκηνή, όπου ο Ιησούς βαπτίζεται στον Ιορδάνη ποταμό από τον Ιωάννη Πρόδρομο, τον βαπτιστή. Οι ουρανοί ανοίγουν και το Άγιο Πνεύμα έρχεται και πάλι για να αναπαυτεί πάνω στον Ιησού σαν πουλί (περιστέρι). Το Άγιο Πνεύμα ενδυναμώνει τον Ιησού για να ξεκινήσει μια νέα δημιουργία, όπως είχε συμβεί και στη Γένεση της Παλαιάς Διαθήκης. Η ιστορία της ανθρωπότητας ξεκινάει από την αρχή, με τον Ιησού οδηγό και δημιουργό και το Άγιο Πνεύμα συνοδοιπόρο και συνλειτουργό. Το βλέπουμε να συμβαίνει όταν ο Ιησούς θεραπεύει ανθρώπους, όταν συγχωρεί τα κρίματα και τις αμαρτίες τους, όταν διώχνει τα δαιμόνια, όταν δημιουργεί ζωή εκεί που πριν υπήρχε θάνατος.

Οι αρχηγοί βέβαια των Ισραηλιτών αντιτάχθηκαν στον Ιησού και στην πορεία, έβαλαν να τον σκοτώσουν. Ακόμα και εκεί όμως, το Πνεύμα του Θεού, βρίσκεται σε πλήρη δραστηριότητα, μιας και η ενέργεια του Αγίου Πνεύματος είναι αυτή που τον ανασταίνει από τους νεκρούς. Εδώ ακριβώς είναι το ξεκίνημα της νέας δημιουργίας. Ο αναστημένος Χριστός επισκέπτεται τους μαθητές του πενήντα μέρες μετά την Ανάστασή του και τους 'εμπνέει' Πνεύμα Άγιο, ώστε να ξεκινήσουν το ιεραποστολικό τους έργο (Πεντηκοστή).

Αυτό το Πνεύμα του Θεού, μεταλαμπαδεύεται έκτοτε από πιστό σε πιστό μέχρι σήμερα. Ο σκοπός είναι να συμμετάσχουν όλοι οι άνθρωποι επί της γης στη νέα δημιουργία, να μοιράσουν τα καλά νέα και να μάθουν να ζουν υπό την επιρροή αυτής της ενέργειας, μέσα στη χάρη του Αγίου Πνεύματος. Ό, που υπάρχουν η αγάπη, η χαρά, η ειρήνη, η μακροθυμία, η καλοσύνη, η αγαθοσύνη, η πίστη, η πραότητα και η εγκράτεια, εκεί βρίσκεται και το Άγιο Πνεύμα. Γιατί αυτά είναι οι καρποί του και μέσω αυτών ξέρουμε ότι υπάρχει στη ζωή μας και την καθημερινότητά μας.

Σήμερα το Πνεύμα του Θεού εξακολουθεί να περιφέρεται πάνω από έναν κόσμο σκοτεινό και συνεχίζει το έργο του, που είναι να δείχνει στους ανθρώπους το φως και να τους κατευθύνει προς αυτό. Το βιβλίο της Αγίας Γραφής τελειώνει με μια καταστροφή που ακολουθείται από το όραμα μιας νέας ανθρωπότητας, μιας νέας δημιουργίας, η οποία θα κατακλύζεται από την αγάπη, την συγχώρεση και τη δικαιοσύνη. Η ελπίδα της χριστιανοσύνης είναι πως το Άγιο Πνεύμα θα ολοκληρώσει το έργο του οδηγώντας μας όλους ως εκεί με επιτυχία, καθαγιασμένους και συμφιλιωμένους με τον δημιουργό και Θεό μας.

Με αγάπη,

Εύα

*****

Η φωτό Νο 1 είναι από το σ/κ μου στην Περαχώρα. Η φωτό Νο 2 είναι από εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: