10.3.25

Γιατί άλλο τέχνη, κι άλλο βλασφημία και προπαγάνδα


Από τα παλλόμενα πέη στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου επί εποχής προοδευτικής αριστεράς πριν από λίγα χρόνια, στις βλάσφημες καρικατούρες των ιερών και οσίων της χριστιανικής πίστης των Ελλήνων στην Εθνική Πινακοθήκη από τη συντηρητική δεξιά σήμερα. Δεν ξέρεις από πού να κρυφτείς πια, τα πράγματα έχουν αρχίσει και ξεφεύγουν επικίνδυνα.

Καλή είναι η ελευθερία της έκφρασης, δεν θα διαφωνήσω, αγαπώ την τέχνη, αλλά, όταν ο "προοδευτισμός" που έχει γίνει με το έτσι θέλω το μότο της σύγχρονης εποχής αγγίζει τα όρια της επιδημικά αρρωστημένης και διαστροφικής ανηθικότητας, τότε αυτοακυρώνεται ως προς τον ορισμό της, γίνεται σήψη και δυσωδία που μας ασφυκτιά και μας αηδιάζει όλους.

Δεν επιβραβεύουμε την βία, δεν είμαστε μασκοφόροι μπαχαλάκηδες αγνώστου προελεύσεως που τα σπάνε κάθε Κυριακή στο Σύνταγμα και τα Εξάρχεια, ανήκουμε στη μεριά των φυσιολογικών. Δεν μπορούμε όμως να μην αναγνωρίσουμε το θάρρος και το σθένος του ενός που ξεμπροστιάζει αυτή τη σήψη, πόσο μάλλον όταν γίνεται από επιλογή και εις βάρος της δημόσιας εικόνας του, και δει, πολιτικής. 

Αυτού του ενός την ανδρεία επικροτούμε, που τόλμησε να κάνει δημόσια ομολογία πίστεως σε μια εποχή που η πίστη στον Χριστό, στην Παναγία Θεοτόκο, στους αγίους και στα θεία είναι αντικείμενο χλεύης και ειρωνίας και βάλλεται από παντού. Την σκοτεινή αυτή ώρα που όλες οι δημόσιες περσόνες επιλέγουν συστηματικά (ή συστημικά) να κωφεύουν αδιαφορώντας απέναντι σε κάθε τι που προσβάλλει πατρίδα, πίστη και οικογένεια, στην προκειμένη, την Ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη των Ελλήνων, όταν ακόμη και ο ίδιος ο προκαθήμενος της Εκκλησίας, αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος, να έχει, πολύ βολικά, εξαφανιστεί από παντού την ώρα που ο κόσμος γύρω μας χάνεται, αυτός ο ένας, ο κ. Νίκος Παπαδόπουλος, ιατρός χειρουργός και βουλευτής στο κόμμα της Νίκης, αποφάσισε εμπράκτως να πει: ως εδώ και μη παρέκει.

Γράφει ο Βασίλης Αθανασιάδης στο facebook:

Η προσβολή οποιασδήποτε θρησκείας είναι απαράδεκτη. Η βεβήλωση της Ορθοδοξίας και της Χριστιανικής Πίστης δεν αποτελεί Τέχνη ή άποψη. Παρά το γεγονός ότι ή χρήση βίας δεν αποτελεί λύση, συγχαρητήρια στο βουλευτή Κο Παπαδόπουλο για το ηχηρό μήνυμα που στέλνει ενάντια στην ισοπέδωση και στην αρρωστημένη ελεύθερη σκέψη και έκφραση. Οι εικόνες στη Χριστιανική μας πίστη είναι ιερές ,τα πρόσωπα αποτελούν σύμβολα λατρείας, προσκυνήματος , προσευχής και ελπίδας. Σεβόμαστε παράλληλα κάθε μορφή θρησκείας και λατρευτικής έκφρασης. Στην εικόνα βλέπουμε την Παναγία να κρατά τον νεογέννητο Χριστό μας. Αυτή η εικόνα με ξεπερνά. Φανταστείτε αν αντίστοιχο σχέδιο εμφάνιζε τον Μωάμεθ. Μόνο ντροπή στους υπεύθυνους της Πινακοθήκης.

Δεν έχω παρά να συμφωνήσω με τον γράφοντα. Όλα αυτά τα άθλια, για μένα, εκτρώματα που έχει κατασκευάσει ο συγκεκριμένος καλλιτέχνης δεν είναι μορφή τέχνης. Προσβάλλουν βαθιά το θρησκευτικό φρόνημα,την ελληνική ταυτότητα, το ελληνικό ήθος, την ελληνική πίστη, τους ίδιους τους Έλληνες στην συντριπτική πλειοψηφία τους, άσχετα αν από πνευματική επιλογή δεν φωνασκούν στα κανάλια προκειμένου να επιβάλουν τις ηθικές αρχές και αξίες του τόπου μας με το έτσι θέλω. 

Υπάρχουν όμως και όρια.

Οι χριστιανοί Έλληνες είναι ευγενικοί, διακριτικοί, και τα πιστεύω τους είναι φρονήματα αγάπης, απέναντι στον συνάνθρωπο και απέναντι στον Θεό. Έτσι είναι όλοι όσοι ακολουθούν με επίγνωση τον Χριστό. Το γεγονός ότι κάποιος αντέδρασε σε μια τόσο εξώφθαλμη ανθελληνική, αντιχριστιανική - αντίχριστη προπαγάνδα, ακόμη κι αν ο άνθρωπος εξωθήθηκε στα όριά του και οδηγήθηκε από συναισθηματική οργή και αγανάκτηση για αυτά τα αίσχη που συντελλούνται γύρω μας, δίνει ελπίδα και ένα εφαλτήριο ότι, παιδιά, φτάνει με την αναγούλα, φτάνει με τον εμετό. Ο εμετός δεν είναι μόδα, ποτέ δεν ήταν, κι όταν έρχεται στο προσκήνιο, σίγουρα δεν έρχεται στο όνομα της τέχνης. 

Κι όταν μου προσβάλλεις την πίστη, θα αντιδράσω, και μπορεί να μη σου αρέσει καθόλου αυτό, όσο ευγενικός τύπος κι αν μπορεί να είμαι. Όχι εγώ, ο καθένας. Και είμαστε πολλοί. Γιατί κανένας δεν παίζει με την πίστη και κανένας δεν παίζει με τον Θεό. Για να συνεννοούμαστε και να μην παρεξηγούμαστε.

Με αγάπη,

Εύα 💗

 

*****  Το συμβάν με το επεισόδιο του βουλευτή Νίκου Παπαδόπουλου στην Εθνική Πινακοθήκη μπορείτε να το δείτε και εδώ.

*****  Έτερα έργα του καλλιτέχνη ίδιας προσέγγισης μπορείτε να τα θαυμάσετε εδώ.


12 σχόλια:

  1. 1. Ένας άνθρωπος να υβρίσει τον πατέρα μου, την μητέρα μου, τον αδελφόν μου έχω χρέος σαν Χριστιανός να τον συγχωρήσω. Το να υβρίσει τον Χριστό μου και την Παναγία μου, δεν θέλω να τον βλέπω.
    Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός
    ===
    2. Ας μην αδιαφορούμε όταν ακούμε να βρίζεται ο Δεσπότης Χριστός και η Θεοτόκος. Η αδιαφορία μας για την βλασφημία θα φέρει μεγάλο κακό στην πόλη.
    Ιερός Χρυσόστομος
    ===
    3. Βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος γενικά είναι η περιφρόνηση στα Θεία, όταν ο άνθρωπος έχει, εννοείται, τα λογικά του..
    Οι βλάσφημοι λογισμοί είναι όλοι του διαβόλου και όχι του ανθρώπου. Με βλάσφημους λογισμούς βασανίζει ο διάβολος συνήθως τους ευαίσθητους ανθρώπους, για να τους θλίβει και να τους φέρνει σε απόγνωση..
    Οι αναιδείς άνθρωποι, βρίσκονται στο πρώτο στάδιο της βλασφημίας κατά του Αγίου Πνεύματος. Εκείνοι που περιφρονούν τα Θεία βρίσκονται στο δεύτερο στάδιο και στο τρίτο βρίσκεται ο διάβολος.
    Άγιος Παϊσιος ο Αγιορείτης
    ===
    4. Τί φαντάζεστε εσείς οι βλάσφημοι;
    Επειδή βλέπετε, ότι ο Θεός αργεί να σας παιδεύσει, νομίζετε, ότι θα αποφύγετε και την τιμωρία;
    Εάν νομίζετε, ότι ο Θεός δεν σας βλέπει, δεν σας ακούει και γι΄αυτό δεν σας τιμωρεί την ώρα που τον βλαστημάτε, πλανάστε ταλαίπωροι!
    Εάν την ευσπλαχνία και μακροθυμία του Θεού, που από αγάπη σας κάνει για να μην κολαστείτε αιώνια, την θεωρείτε αδυναμία, τότε αληθινά αλίμονό σας!
    Γέροντας Φιλόθεος Ζερβάκος +

    Τη συλλογή αυτή αποφθεγμάτων τη βρήκα στο f/b από Ηλία Καληώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλιο από Giorgia Bitakou A στο fb:
    Σε ποια χώρα του πλανήτη ολόκληρου θα επιτρεπόταν ποτέ στην Εθνική της Πινακοθήκη να αναρτάται "έργο" υβριστικό βλάσφημο και προσβλητικό της επίσημης θρησκείας της,;;;;
    Σε καμία....ούτε σε Εθνική ούτε σε Πινακοθήκη γενικώς εκτός εάν η πινακοθήκη ανήκε σε τίποτα σατανιστικές ομάδες....είναι γνωστό εξάλλου πως οποιαδήποτε παραποίηση της εικόνας της Παναγίας είναι δαιμονική....
    Δεν πιστεύω πως εάν ζούσε η Λαμπράκη Πλάκα θα επέτρεπε ποτέ να φιλοξενηθεί το έκτρωμα αυτό...η Εθνική πινακοθήκη είναι προμετωπίδα πολιτισμού της Ελλάδος μαζί με το Αρχαιολογικό και το Μουσείο Ακρόπολης... εκπροσωπεί όλους μας και εκθέτει στην προκειμένη περίπτωση όλους μας....και όχι μόνο γιατί αφορά τη δική μας την Πίστη και τον Θεό των μουσουλμάνων να απεικόνιζε έτσι πάλι προσβλητικό θα ήταν ....είναι σαφές πως το νέο συμβούλιο της Πινακοθήκης δεν έχει σχέση με την θρησκεία μας αλλά και έτσι να είναι, είναι θέμα σεβασμού και ήθους να μην αγγίζεις τα σύμβολα της Πίστης που είναι τα Ιερά και τα Όσια εκατομμυρίων ψυχών...
    Αλλά και από την πλευρά της τέχνης να το πάρουμε και την ελευθερία έκφρασης... είναι αυτό στο σκουπίδι έκθεμα για να μπει στην Εθνική Πινακοθήκη;;;
    Κάθε μέρα και ένα χτύπημα, κάθε μέρα αποδεικνύεται περίτρανα ότι εδώ στην Ελλάδα γίνεται η μέγιστη μάχη Καλού- Κακού, Χριστού -Σατανά εδώ κάτω στην μικρή αυτή πατρίδα θα κριθούν όλα όπως και εμείς που οφείλουμε να παίρνουμε θέση μπροστά σε τέτοια ανείπωτη ξευτίλα!!
    Δεν τον ξέρω τον βουλευτή που πήγε και τα ξεκρέμασε αλλά εύγε!
    Έχω να πάω από τότε που πέθανε η Λαμπράκη στην Πινακοθήκη αλλά δεν πρόκειται να ξαναπατήσω ποτέ το πόδι μου εκεί μέσα και καλού κακού ας πάει καμία ομάδα ιερέων και να κάνει εξορκισμό στα γραφεία της νέας διεύθυνσης....
    Συραγώ Τσιάρα το όνομα της, πήρε της θέση της συγχωρεμένης Λαμπράκη, ποια είναι η "κυρία" και πείτε της όσοι την γνωρίζετε, (την ψευτοδιανοουμενη ψευτοκουλτουριαρα ψευτοαριστερη που προσβάλει και τις Θεσσαλονικιες που είναι κοκέτες ετσι όπως εμφανίζεται) πως ο ιδρυτής της Πινακοθήκης ο Σούτζος και οι δωρητές από τον Δραγούμη μέχρι τον Ωνάση ήταν όλοι βαθιά θρησκευόμενοι και άνθρωποι της Ορθοδοξίας και του Χριστού και θα τρίζουν τα κόκκαλα τους....δεν ξέρω ποιος την έβαλε σε αυτή τη θέση εύχομαι να την αποσύρουν και σύντομα γιατί όχι για αυτή τη θέση δεν κάνει αλλά ούτε για να πλένει τις τουαλέτες της Πινακοθήκης της Εθνικής δεν κάνει!
    Να πάρει τα σκουπίδια της και να πάει να κάνει τις "τελετές" της αλλού!!!
    Η Εθνική Πινακοθήκη είναι ιδιοκτησία δημοσίου ανήκει σε όλους μας δεν είναι τσιφλίκι τους να εκφράζουν τις διαστροφές και τα κόμπλεξ τους!
    *****Κυρία Κωνσταντοπούλου της Πλεύσης για αυτό το αισχος δεν θα μιλήσετε;;;; Μόνο για τα Τέμπη που ανεβάζουν τα ποσοστά σας και θα κλαιγεστε και για bullying που περνάμε και χειρότερο όλες μας;;;
    Για το bullying της Παναγίας θα πάρετε θέση;;;;
    Άχρηστοι όλοι και το κόμμα ακόμα που άδειασε τον γενναίο βουλευτή και είναι μέσα στη Βουλή χάριν της εκκλησίας και μόνο !!!!
    ΣΙ-ΧΑ-ΜΑ-ΤΑ!!!!
    Τους καιγανε και τους σφάζανε στην Σμύρνη και αυτοί έπαιρναν αγκαλιά τις εικόνες τους και έπεφταν στην θάλασσα και άλλοι για να μην πατήσουν εικόνες έπεφταν σε γκρεμούς και επέλεγαν το μαρτυρικό θάνατο!
    Και άθεος να είσαι αυτά τα σέβεσαι και αυτό είναι πολιτισμός!!!
    ΞΕΥΤΙΛΕΣ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλιο από πατήρ Σταύρο (fb):
    Πατήρ Σταύρος
    Ότι μπορεί πράττει ο καθείς σε αυτήν την ζωή.
    Όχι ότι θέλει, αλλά ότι μπορεί, ότι ικανώνεται, ότι φυσικά παράγει, ότι αντέχει!.
    Γιατί η ομορφιά και το φως και το κάλλος, απαιτούν αντοχή, ικανότητα και θάρρος.
    Σκοτάδι και μιζέρια έχει η καρδιά σου, ε αυτό θα βγάλεις και με αυτό συμβιβάζεσαι!.
    Η έννοια του "όμορφου" περιλαμβάνει από την αρχαιότητα ακόμα και την περίπτωση όπου μια ύπαρξη βρίσκεται σε πλήρη ισορροπία και αρμονία με την φύση της και την φύση των πραγμάτων γύρω της. Η κατάσταση αυτή παράγει αντανακλαστικά, αισθήματα έλξης και συναισθηματικής ευημερίας.
    Αντιθέτως το "άσχημο" είναι αυτό που δεν ανταποκρίνεται στην γενικότερη ανθρωπολογική αιτία, του να υφίσταται!.
    Δλδ κάτι χωρίς σχήμα, άρα και χωρίς σκοπό.
    Σε απλά βαρβαρικά, "οι άσχημοι, άσχημα πράττουν".
    Και οι καταστάσεις αυτές είναι συνήθως, μη αναστρέψιμες.
    Δυστυχώς η ασχήμια γύρω μας, όλο και περισσότερο θορυβεί, πλέον.
    Πώς το είχε πει ο Χριστός για τους ομοϊδεάτες,
    “Εκ του περισσεύματος της καρδίας λαλείν”!.
    «Πάτερ, άφες αυτοίς, ου γάρ οίδασι τί ποιούσι»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και μια άποψη από το αντίπαλο δέος, σχόλιο από Yannis Kolokotronis (fb):
    Ο πίνακας του Κατσαδιώτη είναι η αθέατη εκδοχή της εξουσίας.
    Ο βουλευτής της Νίκης είδε την αντανάκλασή του στα εκτιθέμενα έργα του Κατσαδιώτη και τρόμαξε. Μπορεί μια εκδοχή της τέχνης να είναι ο εξωραϊσμός που έχουμε συνηθίσει να θαυμάζουμε, διαμορφωμένος από την παράδοση και την ιστορία, αλλά η σύγχρονη τέχνη εκθέτει τους πιο σκοτεινούς, κρυμμένους φόβους και τα τέρατα που φωλιάζουν στην ανθρώπινη ψυχή. Αν ο βουλευτής αντέδρασε με αυτόν τον τρόπο στα έργα του Χριστόφορου Κατσαδιώτη, στην Εθνική Πινακοθήκη, είναι επειδή κι ο ίδιος τρόμαξε στην ασχήμια της αγιοποιημένης πολιτικής που υπηρετεί. Αυτή, στην ουσία, είναι η παθογένεια του πολιτικού μας συστήματος. Ενώ οι πολίτες βλέπουν το κακό και προσπαθούν να το ξορκίσουν διεκδικώντας Δικαιοσύνη και Αξιοπρέπεια, οι πολιτικοί αρνούνται να το αντιμετωπίσουν γιατί είναι συνένοχοι στο κακό των άλλων. Γι' αυτό και η προστασία της πολιτικής ασυλίας! Ο πίνακας του Κατσαδιώτη είναι η αθέατη εκδοχή της εξουσίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τι θα έλεγε ένας άγιος;
    "Θα τιμωρηθούν όσοι επιδιώκουν να εξαφανίσουν την Ελλάδα. Υπάρχει η μαγιά κι αυτή η μαγιά κρατάει την Εκκλησία και την Ελλάδα. Για αυτή την μαγιά θα κάνει ο Κύριος ότι θα κάνει. Ο θυμός χρειάζεται όταν πρόκειται να υπερασπιστούμε την πίστη μας. Πρέπει να θυμώνουμε όταν βλέπουμε ότι πολεμείται η πίστη μας. Για την ορθοδοξία χρειάζεται θυμός. Θέλουν να εξαφανίσουν την Ελλάδα αλλά δεν θα προλάβουν..."
    Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Γνωρίζουμε πόση εμφιαλωμένη «μαυρίλα» υπάρχει στη χώρα μας και τρομάζει κανείς στη σκέψη ότι πλέον έχει βγει από το μπουκάλι, σαν κακό πνεύμα, και κυκλοφορεί ελεύθερη και εντελώς απενοχοποιημένη.
    Aπό τον Δημήτρη Πολιτάκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η ανακοίνωση που εξέδωσε πριν από λίγο το Δ.Σ. της Εθνικής Πινακοθήκης:
    «Ο θεσμικός ρόλος της Εθνικής Πινακοθήκης-Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου συνίσταται στη συλλογή, την προστασία, την ανάδειξη και την τεκμηρίωση της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Στο πλαίσιο αυτό και με σεβασμό στην ελεύθερη έκφραση της τέχνης, το Διοικητικό Συμβούλιο εκφράζει την εμπιστοσύνη του στη Διεύθυνση και υποστηρίζει το εγκεκριμένο καλλιτεχνικό της πρόγραμμα, διασφαλίζοντας τον διάλογο μεταξύ διαφορετικών τάσεων, ρευμάτων και καλλιτεχνικών απόψεων. Καταδικάζουμε απερίφραστα κάθε πράξη βανδαλισμού, βίας και λογοκρισίας που πλήττει τη συνταγματικά κατοχυρωμένη ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. "Όταν μου πειράξουν την πατρίδα και τη θρησκεία μου, θα μιλήσω κι ό,τι θέλουν ας μου κάνουν."
    ~ Μακρυγιάννης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Από Δημήτρη Νατσιό:
    Πολλά ακούστηκαν σήμερα για το επεισόδιο με τα βλάσφημα έργα στην Πινακοθήκη. Η ΝΙΚΗ έχει εκδώσει σχετικό Δελτίο Τύπου και έχει πάρει επίσημα θέση.
    Εγώ θα ρωτήσω την κυρία Υπουργό Πολιτισμού: Θα τολμούσε η Διοίκηση της Πινακοθήκης να εκθέσει «έργα τέχνης» που θα πρόσβαλλαν την θρησκεία των Μουσουλμάνων ή των Εβραίων;
    Γιατί επιτρέπει να γίνεται αυτό για τους Ορθοδόξους Χριστιανούς;
    Από την μια η Κυβέρνηση και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας τιμούν δήθεν την Κυριακή της Ορθοδοξίας και την αναστήλωση των ιερών εικόνων και από την άλλη αφήνουν να βανδαλίζονται με τρισάθλιο τρόπο η Παναγία και οι Άγιοι μας.
    Ντροπή και μόνο ντροπή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η δήλωση του ίδιου του καλλιτέχνη:
    Ο καλλιτέχνης έχει δικαίωμα να εκφράσει την προσωπική του άποψη, να αντιδράσει και να θέσει με αυτόν τον τρόπο τα δικά του ερωτήματα π.χ. στο άκουσμα όσων πολέμων γίνονται με δικαιολογία την καθαρότητα και τη δικαιοσύνη του ενίοτε Θεού. Πώς η κοινωνία (πολιτική) χρησιμοποιεί τη θρησκεία για να συντονίσει και να μαντρώσει τις μάζες με απειλές, φόβο και σκοταδισμό. Εφόσον η θρησκεία αντιμετωπίζει τον πιστό εκ των προτέρων ως αμαρτωλό, και αν δεν ενταχθεί υπακούοντας σε αυτήν η παράδοση λέει πως θα κριθεί και θα πάει στην αιώνια κόλαση, αποτελεί εκφοβισμό. Μια θρησκεία και μια κοινωνία που μας εκπαιδεύει να είμαστε σχεδόν εκ γενετής φοβισμένοι και ενοχοποιημένοι…
    Επίσης, οι βιογραφίες των αγίων, αλλά και οι στρατιωτικές περιβολές τους με όπλα εποχής, όπως αυτοί εικονίζονται στις εκκλησίες, μου δημιουργούν την τεράστια απορία πώς αυτοί οι άνθρωποι μπορούν να μεταφέρουν τον λόγο του Θεού, της ειρήνης, του αλληλοσεβασμού, της αγάπης και της αρμονίας, εφόσον οι ίδιοι είναι ικανοί να σκοτώνουν, μάλιστα πολλοί από αυτούς ανήκαν σε τάγματα εφόδου και είχαν διακριθεί για τα πολεμικά τους κατορθώματα… Είναι οι ίδιοι που μας απειλούν πως αν δεν είμαστε και εμείς με το μέρος τους, θα βρεθούμε αντιμέτωποι με χιλιάδες δεινά… Μια μόνιμη απειλή, λοιπόν, από φαντάσματα και μυθοπλασίες… Σκεφτείτε πόσοι πόλεμοι γίνονται ακόμη και σήμερα με θρησκευτικό μανδύα. Η θρησκεία για μένα αποτελεί το πιο κιτς στοιχείο της λαογραφίας μας, γεμάτη θαύματα, τραγωδίες και κατάρες, είναι η σύγχρονη μυθολογία μας. Ο τρόπος έκφρασης στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ποιητικός χωρίς να απεικονίζει κάτι προσβλητικό.
    Φυσικά και δεν είναι κανείς υποχρεωμένος να συμφωνήσει μαζί μου, ούτε ιδεολογικά ούτε αισθητικά. Είναι όμως η δική μου οπτική και ο ρόλος του καλλιτέχνη είναι να θέτει απόψεις και ερωτήματα.
    Χριστόφορος Κατσαδιώτης από συνέντευξή του στην Καθημερινή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ω! Εάν επιστεύομεν πραγματικώς εις την Θρησκείαν μας, δεν θʼ ανεχόμεθα την βλασφημίαν.
    Το καθήκον σου Χριστιανέ, είνε ολοφάνερον. Δεν αρκεί να λέγης «Δεν εβλασφήμησα», αλλʼ έχεις υποχρέωσιν και νʼ αντιδράς εναντίον των βλασφήμων. Μη κλείσης το στόμα σου όταν βλασφημήται η Θρησκεία μας. Άνοιξε το! Συμβούλευσε την πρώτην, έλεγξε την δευτέραν φοράν. Τιμώρησε την τρίτην. Το παν πράξε, ώστε εις το σπίτι σου, εις το χωρίον σου, εις την πόλιν σου να μη ακούεται βλασφημία. Εις κάθε χωρίον και εις κάθε πόλιν πρέπει οι Χριστιανοί, οι οποίοι πιστεύουν εις τον Χριστόν, να ενωθούν , να ιδρύσουν Αντιβλασφημικόν Σύλλογον, και να πολεμήσουν τον εωσφόρον της βλασφημίας.
    Μακαριστός Επίσκοπος Φλωρίνης, Αυγουστίνος Καντιώτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. – Γέροντα, λέει σε ένα τροπάριο:
    «Θυμόν κινήσαντες τον δικαιότατον»*.
    Ποιος θυμός είναι δικαιότατος;
    – Όταν αδικούνται άλλοι και φωνάζη κανείς και θυμώνη από πόνο πραγματικό, τότε είναι «δικαιότατος ο θυμός».
    Όταν αδικείται ο ίδιος και θυμώνη, τότε δεν είναι καθαρός ο θυμός.
    Όταν βλέπης έναν να υποφέρη για ιερά πράγματα, αυτός έχει θείο ζήλο.
    Από αυτό μπορείς να καταλάβης και τον δια τον Χριστόν σαλό.
    Αν πάρης λ.χ. μια εικόνα και την βάλης μπροστά του ανάποδα, θα τιναχθή επάνω ο δια Χριστόν σαλός∙ έτσι του κάνεις τεστ…
    Υπάρχει δηλαδή και δικαία, θεία αγανάκτηση, και μόνον αυτή η αγανάκτηση δικαιολογείται στον άνθρωπο.
    Ο Μωυσής, όταν είδε το λαό να θυσιάζη στο χρυσό μοσχάρι, αγανάκτησε και πέταξε κάτω τις πλάκες με τις εντολές που του έδωσε ο Θεός, και έσπασαν.
    Ο Φινεές, ο εγγονός του αρχιερέα Ααρών, δύο φόνους έκανε και ο Θεός έδωσε εντολή από την γενιά του να βγαίνουν οι ιερείς του Ισραήλ!
    Όταν είδε τον Ισραηλίτη Ζαμβρί να αμαρτάνη με την Μαδιανίτιδα Χασβί μπροστά στον Μωυσή και σε όλους τους Ισραηλίτες, δεν κρατήθηκε∙ σηκώθηκε από την συναγωγή και τους φόνευσε, και έτσι σταμάτησε η οργή του Θεού.
    Αν δεν τους σκότωνε και τους δύο, θα έπεφτε οργή του Θεού σε όλον τον λαό του Ισραήλ. Φοβερό!
    Εγώ, όταν διαβάζω στο Ψαλτήρι τον στίχο:
    «Και έστη Φινεές και εξιλάσατο, και εκόπασεν η θραύσις», ασπάζομαι πολλές φορές το όνομά του.
    Αλλά και ο Χριστός, όταν είδε να πουλούν μέσα στον περίβολο του Ναού βόδια, πρόβατα, περιστέρια, και τους κερματιστές να ανταλλάσσουν χρήματα, πήρε το φραγγέλιο και τους έδιωξε.
    Ένας πνευματικός άνθρωπος, όταν πάη με αγανάκτηση να υπερασπίση τον εαυτό του για ένα ατομικό του θέμα, αυτό είναι καθαρά εγωιστικό, είναι ενέργεια του πειρασμού.
    Δέχεται επιδράσεις δαιμονικές εξωτερικές. Αν κάποιοι τον αδικούν ή τον κοροϊδεύουν, αυτόν πρέπει οι άλλοι να τον υπερασπίζωνται, για το δίκιο, όχι για προσωπικό τους συμφέρον.
    Δεν ταιριάζει να μαλώνης για τον εαυτό σου.
    Άλλο το να αντιδράσης, για να υπερασπιστής σοβαρά πνευματικά θέματα, που αφορούν την πίστη μας, την Ορθοδοξία. Αυτό είναι καθήκον σου.
    Όταν σκέφτεσαι τους άλλους και αντιδράς, για να τους βοηθήσης, τότε αυτό είναι καθαρό, γιατί γίνεται από αγάπη.
    [Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου, ΛΟΓΟΙ Γ’, Πνευματική αφύπνιση, σσ. 51- 53.
    Σπύρος Νίκας

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια