4.10.14

Μεσάνυχτα στο Παρίσι

Έπεσα τυχαία πάνω της, καθώς άλλαζα τα κανάλια της τηλεόρασης λίγο πριν πέσω για ύπνο. Δεν χρειάστηκε να περάσει ώρα για να καταλάβω ότι είχε την υπογραφή του και παρά την κούρασή μου, κάθισα και ξενύχτησα για να τη δω, έστω και μισή, αφού ένα μεγάλο μέρος της είχε ήδη προβληθεί. Αυτό που πρόλαβα να παρακολουθήσω, ωστόσο, έφτασε να πάρω μια γερή δόση από πράγματα που σκιρτώ και μόνο στη σκέψη τους. Παρίσι: η πιο όμορφη πόλη. Belle Epoque: η πιο όμορφη εποχή. Συγγραφείς, ζωγράφοι και ρεύματα που μόλις διαμορφώνονταν, τάσεις, κινήματα, επανάσταση. 

Μια επανάσταση όμως ειρηνική, που μοναδικό της όπλο και μπροστάρη έχει την Τέχνη και τον πυρετώδικο ενθουσιασμό της δημιουργίας και των δημιουργών της.  


Ο Γούντι Άλεν ζωγράφισε, όπως έκαναν ακατάπαυστα στη ζωή τους και οι ήρωες που επέλεξε να αποθανατίσει. Όπως κάθε φορά, άλλωστε, σε κάθε ταινία του που έχω απολαύσει, παρά το γεγονός ότι σε πολύ κόσμο δεν γεννά και τα καλύτερα συναισθήματα. Γιατί τον Γούντι Άλεν ή τον αγαπάς ή τον μισείς. Είναι πολύ εκκεντρικός για να μπορεί να υπάρξει μια μέση οδός σε τέτοιου είδους εκτιμήσεις, πολύ ιδιαίτερος. Οι σκέψεις του είναι εκτός δικτύου, out of the box, που λένε και οι συντοπίτες του. Είναι φορές που η διάθεσή του να σκάψει κάτω από την επιφάνεια, στην ψυχοσύνθεση του σύγχρονου ανθρώπου, εκεί που στοιβάζονται όλα τα ψυχωτικά συμπλέγματα, ανασφάλειες και ταμπού που έχει αποκτήσει με τα χρόνια και τον έχουν μετατρέψει σε έρμαιο του εαυτού του, ξενίζει και ενοχλεί. Η ματιά του πονά σαν ακίδα που έχει καρφωθεί στην άκρη του δακτύλου και δεν σε αφήνει να ησυχάσεις μέχρι να αναμετρηθείς μαζί της. 


Ο ίδιος, άλλωστε, είναι ο πρώτος που δεν επιτρέπει μέσες αντιδράσεις σε ό,τι τον αφορά. Το μαρτυρούν τα δημιουργήματά του και η σκέψη του. Ακόμα-ακόμα, και ο τρόπος που φιλτράρει την πραγματικότητα, η οποία δεν ξέρει από πού να κρυφτεί. Όπως ακριβώς και οι άνθρωποι, που επίσης δεν ξέρουν από πού να κρυφτούν, όταν έρχονται πρόσωπο με πρόσωπο με αυτό τον δημιουργό και ξεγυμνώνονται μπροστά του σαν υπνωτισμένοι. Σχεδόν, οικειοθελώς! Η σκηνοθεσία, η υποκριτική άποψη των ηθοποιών, η φωτογραφία με αυτό το απίθανο θερμό κροκί φίλτρο που συνηθίζει να χρησιμοποιεί, όλα είχαν τη σφραγίδα του. Όσο για το σενάριο, επίσης του ίδιου, ευφυές, ευφάνταστο, εύστοχο όσο λίγα. Νομίζω ότι ήταν και υποψήφιο για Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου. Δεν ξέρω αν τελικά το κέρδισε, μπορώ να πω όμως ότι ακόμα και αν δεν έγινε κάτι τέτοιο, σίγουρα το άξιζε και με το παραπάνω. Οι ηθοποιοί πίνουν νερό στο όνομά του, παρακαλούν για έναν ρόλο, ακόμα και αν πρόκεται για τόσο μικρό που μόνο με μικροσκόπιο μπορείς να δεις. Μεγάλοι αστέρες και δεν τους νοιάζει αν θα μπουν πρώτοι, δεύτεροι ή εκατοστοί πάνω στη μαρκίζα! Αρκεί να συμπεριληφθούν στο καστ μιας ταινίας του.



Eva Psarrou ~ https://www.flickr.com/photos/eveps/15240667238/

Στην ταινία του Μεσάνυχτα στο Παρίσι τους έκανε το χατήρι. Δεν ξέρω κι εγώ πόσοι παρέλασαν μπροστά από την κάμερα, όλοι τους γνωστοί και καταξιωμένοι. Και κάθε ένας από αυτούς να υποδύεται μια καλλιτεχνική διασημότητα που έχει χαράξει το όνομά της στην ιστορία της τέχνης με χρυσά γράμματα. Συγγραφείς και ποιητές, όπως ο Χέμινγουεϊ, ο Τ.Σ. Έλιοτ που αναζητούσαν την έμπνευση μέσα σε μια πόλη που είχε γεννηθεί θαρρείς για κείνους. Ή από εκείνους, ποιος μπορεί να πει... Ο ένας διάσημος ηθοποιός μετά τον άλλον υποδύονταν επίσης τον έναν διάσημο καλλιτέχνη μετά τον άλλο, ένας πραγματικός βομβαρδισμός μηνυμάτων, υπονοούμενων, μέσα στον αναβρασμό όλων αυτών των κινημάτων που γεννήθηκαν εκεί, μέσα στις παγωμένες σοφίτες της Μονμάρτης, τους δρόμους, τα καφέ και τα καμπαρέ που γέμιζαν από θαμώνες που αιφνιδίαζαν με την παρουσία τους, το ίδιο σχεδόν όσο και τον ήρωα της ταινίας.  Ζωγράφοι που έχω λατρέψει, ποιον να πρωτοπώ, Μονέ, Βαν Γκογκ, Γκωγκέν, Ντεγκά, Λωτρέκ, Ματίς, ήταν όλοι τους εκεί. Συγγραφείς που μου άνοιξαν ορίζοντες, μαγεύοντάς με με τη μαγεία, την έμπνευση της πένας τους, όλα μέσα σε ένα περιβάλλον έτοιμο να εκραγεί από την έξαψη της δημιουργικότητας και την ανακάλυψη του νέου, του πρωτοπόρου, του avant guard. Μπελ Επόκ, κινήματα εικαστικά που μοιάζαν με επανάσταση, που στην ψυχή των μποέμ καλλιτεχνών του Παρισιού, ήταν ήδη επανάσταση, πολύ προτού να επιβεβαιωθεί και επίσημα από την ιστορία. 

Η ταινία τα είχε όλα. Τουλάχιστον, όλα όσα εγώ προσωπικά ήθελα να απολαύσω. Είναι προφανώς αυτό που λένε, πως στην ουσία, αυτά που απομυζούμε από τα ερεθίσματα που έρχονται στον δρόμο μας, είτε πρόκειται για ανθρώπους, είτε για τις διάφορες μορφές τέχνης και πολιτισμού, αλλά ακόμα και για την ίδια τη ζωή και πραγματικότητα που μας περιβάλλει, δεν είναι τίποτε άλλο πέρα από αυτά που εμείς οι ίδιοι θαυμάζουμε, εκτιμούμε, αναζητούμε, επιζητούμε ή έχουμε ανάγκη. Συνειδητά τε και υποσυνείδητα.



27.9.14

Οι ακροβάτες των ουρανών στην Αθήνα

Τα μαχητικά αεροπλάνα τα λατρεύω. Για τη δυναμική τους. Tον τρόπο που σχίζουν τους αιθέρες. Κυρίως, όμως, τα λατρεύω για τον ήχο τους, που μου κόβει την ανάσα. Κι όταν αυτός ο ήχος συνδυάζεται με το θέαμα που παρακολούθησα χτες στον Φλοίσβο Παλαιού Φαλήρου, τότε η εμπειρία γίνεται ανεπανάληπτη.

evapsarrou.blogspot.com
Το pre-show του Παλαιού Φαλήρου αποτελεί μέρος της αεροπορικής εβδομάδας της Αθήνας 'Athens Flying Week', που πραγματοποιείται εδώ και τρία χρόνια στην ελληνική πρωτεύουσα και έχει διεθνή χαρακτήρα, φιλοξενώντας διάσημα ονόματα από όλο τον κόσμο. 

Τα πρώτα υδροπλάνα της Avion Dream δεν άργησαν να φανούν. Πετούσαν ανάμεσα στα πλεούμενα των ειδικών δυνάμεων και τα πλοία της γραμμής που βρίσκονταν σε παράταξη, έκαναν κύκλους πάνω από τα κεφάλια μας και ύστερα βουτούσαν στο κύμα για να ξανασηκωθούν στον αέρα χαρίζοντας ένα μοναδικό θέαμα



evapsarrou.blogspot.com
Ακολούθησαν τα επιβατηγά airbus της Aegean και της Olympic σε μια σύντομη επίδειξη ισχύος και σιγουριάς, σταθερές αξίες για τον τόπο


evapsarrou.blogspot.com
Αχ... και μετά, λατρεμένο F-16... Λες και το έκανε επίτηδες, να μας λιγώσει με τις φιγούρες, τα θεαματικά του γυρίσματα και αυτόν τον ήχο που δεν χόρταινα να ακούω... 
Βέλγος ο πιλότος, κάτι που έμαθα αργότερα, αφού είχα την εντύπωση πως επρόκειτο για ελληνικό μαχητικό της ομάδας Ζευς, που συμμετέχει σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις ανά τον κόσμο. 


evapsarrou.blogspot.com
Όπως έμαθα, επίσης, ότι το κόστος για μία ώρα πτήσης, ανέρχεται στο ποσό των 30.000 ευρώ!

evapsarrou.blogspot.com
Με τέτοιο θέαμα που μας χάρισαν, χαλάλι τους

evapsarrou.blogspot.com
Χαμηλές διελεύσεις και εντυπωσιακοί ελιγμοί προκάλεσαν τον ενθουσιασμό όσων βρεθήκαμε εκεί

evapsarrou.blogspot.com
evapsarrou.blogspot.com
Σκέτη απόλαυση, τι να λέω...

evapsarrou.blogspot.com
Η μηχανή μου πήρε φωτιά, δεν προλάβαινα να βγάζω φωτογραφίες

evapsarrou.blogspot.com
evapsarrou.blogspot.com
Όταν ήρθαν τα Απάτσι, ο κόσμος ενθουσιάστηκε. Για μένα, ωστόσο, το σόου είχε ήδη φτάσει στο αποκορύφωμα λίγα λεπτά νωρίτερα

evapsarrou.blogspot.com
Εκπληκτικός, ως Έλλην... 
evapsarrou.blogspot.com
Η συνέχεια την Κυριακή, στην αεροπορική βάση Τατοϊου, όπου θα πραγματοποιηθεί το κυρίως σόου. Το παρόν θα δώσει μία πλειάδα διάσημων ζογκλέρ των αιθέρων, όπως το ακροβατικό σμήνος της Βρετανικής Αεροπορίας Red Arrows, η Demo-team της Πολωνικής Αεροπορίας, που θα παρουσιάσει τις εναέριες χορογραφίες της με MiG-29 Fulcrum (πρώτη φορά στην Ελλάδα, παρακαλώ!), και, φυσικά τα F-16 από την δική μας ομάδα Ζευς και τις ολλανδικές και βελγικές ομάδες.


evapsarrou.blogspot.com

Για όσους θέλουν να μάθουν περισσότερα για το πρόγραμμα, τους συμμετέχοντες, τα εισιτήρια κτλ. μπορούν να μπουν και εδώ

Μπορούν επίσης να περάσουν από το ειδικά διαμορφωμένο περίπτερο που έχει στηθεί στην πλατεία Συντάγματος για αυτό τον σκοπό. Η αεροπορική εβδομάδα της Αθήνας θα ολοκληρωθεί την Κυριακή 28 Σεπτέμβρη.

12.8.14

O Captain, My Captain


Παρόλο που ήταν κωμικός, τον προτιμούσα στις δραματικές του ταινίες. 
Κύκλος χαμένων ποιητών, Ξεχωριστός Γουίλ Χάντινγκ, Θα σε βρω στον Παράδεισο.. 
Μετά τον Χόφμαν, ο Γουίλιαμς... 
Ή οι καλλιτέχνες γίνονται πιο ευαίσθητοι ή ο κόσμος πιο σκληρός...

9.8.14

Sweet fifteen

evapsarrou.blogspot.com

Δύσκολη η ηλικία των δεκαπέντε, γεμάτη διεκδικήσεις, μάχες, επαναστάσεις
τα συναισθήματα ιλιγγιώδη, εξοντωτικά, 
από το μηδέν στο άπειρο και από τα ουράνια στην άβυσσο 
και πάλι στα ουράνια
ο κόσμος όλος εναντίον, κι αυτό το σώμα που δε λέει να μερέψει...
Ο ίδιος o συγγραφέας απευθύνεται στα παιδιά που βρίσκονται στην ηλικία των δεκαπέντε και είναι σα να τους μιλάει πρόσωπο με πρόσωπο. 
Όμως, αν με ρωτήσεις, θα έλεγα πως δεν είναι τα μόνα που χρειάζεται να διαβάσουν το κείμενο. 
Οι γονείς των παιδιών αυτών χρειάζεται να το διαβάσουν κι αυτοί, αφού επίσης βρίσκονται μπροστά στην ίδια πρόκληση που απαιτεί από μέρους τους ψυχραιμία (που πολλές φορές δεν υπάρχει), χειρισμούς λεπτούς και απόλυτη συναίσθηση της σοβαρότητας αυτού που περνάει το παιδί τους (που πολλές φορές επίσης δεν υπάρχουν). 
Ένα παιδί στην ηλικία των δεκαπέντε βρίσκεται απέναντι στην πρώτη του σοβαρή αναμέτρηση με τον ίδιο του τον εαυτό, με όλες αυτές τις κοσμογονικές για το ίδιο αλλαγές που συντελούνται πάνω του και μέσα του. 
Η απομόνωση και η εγκατάλειψη του παιδιού από εμάς, η αδιαφορία, ο χρόνος που δεν του αφιερώνουμε, μπορούν να αποβούν ιδιαιτέρως επιζήμια για κείνο, το οποίο δεν ξέρει πώς να αντιδράσει και, ή κλείνεται στον εαυτό του ή προχωρά στην κατά μέτωπο επίθεση, δημιουργώντας εμπόλεμες, εκρηκτικές συνθήκες μέσα στην οικογένεια. Η εφηβεία από ρυάκι μετατρέπεται σε αφρισμένο ποτάμι και το πέρασμα απέναντι φαντάζει μαρτύριο, κάτι που δεν θα αλλάξει χωρίς τη δική μας παρέμβαση. 
Πώς; Μα, με υπομονή και συνεχή ενημέρωση, κατανόηση, επιμονή, ανεκτικότητα, ανοίγματα επικοινωνιακά, ακόμα κι αν δεν ανταποκρίνεται, με εμάς τους γονιούς σε συμβουλευτικό ρόλο, διακριτικά, σταθερά, υπόγεια και, κυρίως, με απέραντη αγάπη για το παιδί μας που μας χρειάζεται, ακόμα κι αν δεν μας το λέει (ίσως περισσότερο όταν δεν μας το λέει).
Χρειάζεται να ξέρει ότι είμαστε εκεί, ακόμα και αν δεν μας χρειαστεί ποτέ.
Τότε μόνο το αφρισμένο ποτάμι θα μερέψει και το πέρασμα του παιδιού μας απέναντι, στην όχθη της ενηλικίωσης, θα γίνει απλό όσο μια κυριακάτικη βόλτα στην εξοχή.


evapsarrou.blogspot.com


"Αγαπητοί άνθρωποι που είστε 15 χρονών:
Είστε παιδάκια.
Αυτή τη στιγμή ο εγκέφαλός σας απέχει ακόμα πολλά χρόνια από τη βιολογική του ολοκλήρωση. Ξέρετε πότε ολοκληρώνει την ανάπτυξή του ο εγκέφαλος; Στα 25. Απέχετε τόσο πολύ από τη βιολογική ωριμότητα όσο απέχετε από το νηπιαγωγείο. Είστε όντα ανολοκλήρωτα. Αυτό θα το καταλάβετε πολύ καλά (όλοι το παθαίνουν) όταν στο μέλλον θα θυμάστε πώς είστε τώρα: Παιδάκια.
Αυτό δεν είναι κακό. Το ότι διανύετε ακόμα την παιδική σας ηλικία έχει πολλά καλά. Ένα από αυτά είναι το εξής:
Δε νιώθετε νοσταλγία για τίποτα.
Το καλύτερο όμως είναι το εξής:
Σχεδόν όλα τα πράγματα τα οποία θεωρείτε σημαντικά, δεν είναι. Σχεδόν όλες οι σκέψεις, οι εμπειρίες και οι δραστηριότητες της καθημερινής σας ζωής είναι εντελώς ασήμαντες και μηδαμινές σε σχέση με τις σκέψεις, τις εμπειρίες και τις δραστηριότητες που θα έχετε στην κανονική σας ζωή ως ολοκληρωμένα ανθρώπινα όντα. Σε πολύ λίγο καιρό θα τα θυμάστε αυτά που σας απασχολούν σήμερα και θα αναρωτιέστε πώς στεναχωριόσασταν και ανησυχούσατε τόσο πολύ γι' αυτά. Τα πράγματα που θα είναι αληθινά σημαντικά στη ζωή σας δεν τα υποψιάζεστε ακόμα καν. Αυτό αν το πιστέψετε θα είναι πολύ χρήσιμο. Είναι σα να βλέπετε το βαρετό πρώτο τέταρτο μιας ταινίας που ξέρετε ότι στη συνέχεια γίνεται τρομερά συναρπαστική, γεμάτη δράση και εκρήξεις.
Αν οι γονείς σας δεν είναι πλούσιοι, πιθανότατα η ζωή σας θα είναι δύσκολη.
Δυστυχώς σπάνια αρκεί να γίνετε πάρα πολύ καλοί σε κάτι για να "πετύχετε" στη ζωή. Φοβάμαι ότι δεν ζούμε σε μια τέτοια κοινωνία. Δεν ξέρω ποια κοινωνία στη Γη είναι τέτοια, να σας πω την αλήθεια, αλλά στη δικιά μας τα πράγματα λειτουργούν διαφορετικά. Οι περισσότεροι άνθρωποι που "πετυχαίνουν" έχουν κληρονομήσει γνώσεις, επαφές ή χρήματα από τις προηγούμενες γενιές. Οι συμμαθητές σας που θα γίνουν πλούσιοι όταν μεγαλώσουν είναι μάλλον μόνο αυτοί που είναι ήδη πλούσιοι. Η κινητικότητα ανάμεσα στις οικονομικές "τάξεις" της κοινωνίας είναι πάρα πολύ δύσκολη.
Βεβαίως, υπάρχουν εξαιρέσεις. Και, βεβαίως, υπάρχουν κι άλλες μορφές επιτυχίας στη ζωή, κι αυτές μπορείτε να τις διεκδικήσετε πιο εύκολα. Τις περισσότερες φορές αυτές αρκούν.
Πρέπει να μάθετε πάρα πολύ καλά τα αγγλικά. Μπορεί σε λίγα χρόνια να είναι πιο σημαντικό να ξέρετε Κινέζικα, είναι μια πιθανότητα αυτή, κανείς δεν ξέρει, αλλά σήμερα πρέπει να ξέρετε πολύ καλά τα αγγλικά.
Τα καλύτερα βιβλία, η καλύτερη μουσική, η καλύτερη τηλεόραση, ο καλός κινηματογράφος και η καλύτερη τέχνη παράγονται σε άλλα μέρη του κόσμου, όχι στην Ελλάδα. Δε φταίμε εμείς -η Ελλάδα είναι πάρα πολύ μικρή χώρα και ο κόσμος είναι πάρα πολύ μεγάλος. Αλλά αυτό σημαίνει ότι αξίζει να επιζητείτε καλύτερα πράγματα από αυτά που βλέπετε και διαβάζετε στην καθημερινότητά σας και στην τηλεόραση. Τα αγγλικά και το ίντερνετ είναι μια πολύ καλή αφετηρία για να αναζητήσετε καλύτερα πολιτισμικά προϊόντα από όλο τον κόσμο, να δοκιμάσετε, να βρείτε πράγματα που σας αρέσουν, και μετά να δοκιμάσετε κι άλλα.
Εμείς που υπήρξαμε έστω και για λίγο σε μια εποχή που δεν υπήρχε ίντερνετ, σας λέμε το εξής: Δεν έχετε το δικαίωμα να πείτε ποτέ τη λέξη "βαριέμαι".
Τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία σε μαύρα χάλια. Προσφέρουν άθλιες συνθήκες, χαμηλό επίπεδο και καμία επαφή με την πραγματική αγορά εργασίας. Το να ονειρεύεστε να μπείτε σε ένα ελληνικό πανεπιστήμιο δεν είναι πολύ καλή ή ουσιαστική φιλοδοξία. Βεβαίως, η φοίτηση στο ελληνικό πανεπιστήμιο είναι μια ωραιότατη αφορμή για να περάσετε κάποια χρόνια μαζί με συνομιλήκους που μπορεί να είναι και ξέγνοιαστα, αναβάλλοντας έτσι την κανονική ζωή που ακολουθεί μετά. Καλό θα είναι να έχετε στο νου σας δύο ρηξικέλευθα ενδεχόμενα σχετικά με το πανεπιστήμιο, που πιθανότατα είναι εντελώς εκτός της πραγματικότητας των γονιών σας: 1) Να μην πάτε καθόλου και 2) Να πάτε κάπου αλλού. Γενικά η ιδέα των πανελληνίων εξετάσεων και μιας οποιασδήποτε ελληνικής σχολής για να παρκάρουμε το "παιδί" για τέσσερα χρόνια και μετά βλέπουμε, είναι δοκιμασμένη και καθολικά αποτυχημένη. Τέσσερα χρόνια είναι αυτά, σίγουρα μπορείτε να περάσετε αποδοτικότερα.
Θα είναι καλό να αρχίσετε να σκέφτεστε το ενδεχόμενο να περάσετε μεγάλο μέρος της ενήλικης ζωής σας σε μια άλλη χώρα.
Είναι ακόμα πολύ νωρίς για να αποφασίσετε τι θα γίνετε όταν μεγαλώσετε, και μπορεί μέχρι να μπείτε στην αγορά εργασίας τα πράγματα να έχουν αλλάξει πάρα πολύ, αλλά αν μπορείτε και έχετε την προδιάθεση, μάθετε προγραμματισμό. Στο ίντερνετ υπάρχουν πάρα πολλά μαθήματα για να κάτσετε να μάθετε να φτιάχνετε προγραμματάκια και παιχνιδάκια από μόνοι σας. Είναι μια δουλειά που έχει πολλή ζήτηση τώρα και θα έχει πολύ μεγάλη ζήτηση στο εγγύς μέλλον.
Εγγύς σημαίνει κοντινό.
Πρέπει να διαβάζετε βιβλία. Όχι μόνο λογοτεχνία, αλλά και λογοτεχνία. Είναι πολύ σημαντικό αυτό. Όπου κι αν ζείτε, όσους ανθρώπους κι αν γνωρίζετε, ποτέ δεν είναι αρκετοί από μόνοι τους για να σας δώσουν μια σωστή προοπτική και εικόνα για τον κόσμο και την ανθρωπότητα. Πρέπει να διαβάζετε λογοτεχνία όχι μόνο για να καταλαβαίνετε έμμεσα περισσότερα πράγματα για τους ανθρώπους (τα κίνητρα, τις περίπλοκες πτυχές της φύσης τους) και για τον κόσμο, αλλά και για αποκτήσετε τριβή με την ανθρώπινη γλώσσα, το λεξιλόγιο για να φτιάχνετε στο μυαλό σας την ιστορία της δικιάς σας ζωής. Οι άνθρωποι που δεν διαβάζουν λογοτεχνία έχουν χειρότερο χιούμορ, μικρότερο βάθος και λιγότερο ενδιαφέρον από τους ανθρώπους που διαβάζουν.
Αυτό που νιώθετε όταν βλέπετε κάποια ή κάποιον που σας αρέσει πάρα πολύ, και σα να συνθλίβεται το από μέσα σας; Αυτό δεν σταματάει ποτέ."

Το κείμενο αυτό γράφτηκε από το Θοδωρή Γεωργακόπουλο. 

Μπορείς να το διαβάσεις ολόκληρο εδώ: 
http://www.georgakopoulos.org/work/ideas/dekapente/#ixzz39tuJq0xG