26.2.13

Παλιά αγαπημένα αντικείμενα

Το δικό μου παλιό και αγαπημένο που παρουσιάζω σήμερα ως συμμετοχή στην ιδέα της e-φίλης Ρένας Χριστοδούλου να παρουσιάσουμε παλιά αγαπημένα μας αντικείμενα είναι ένα κρυστάλλινο σκεύος για το σερβίρισμα fruit punch, δροσερών δηλαδή χυμών από φρέσκα φρούτα αλκοολούχων ή μη με τα ποτηράκια του. Πρόκειται για το πρώτο-πρώτο προικώο που μπήκε στη συλλογή που θα ξεκινούσε η μαμά μου με το που έμαθε ότι θα αποκτούσε το πρώτο της παιδί.

Το σερβίτσιο έχει ταξιδέψει από τη Γερμανία και αγοράστηκε την εποχή που οι δικοί μου ανήκαν ακόμα στον εκεί απόδημο ελληνισμό. Για ένα διάστημα στην αρχή εργάστηκαν σε αυτό το εργοστάσιο κατασκευής κρυστάλλων, από το οποίο η μαμά μου θα έφευγε λίγο αργότερα λόγω των εργασιακών συνθηκών που πλέον δεν αποτελούσαν το πιο ασφαλές περιβάλλον για την κατάστασή της, καθότι έγκυος σε μένα. Την τελευταία μέρα πριν φύγει ωστόσο, αποφάσισε να αγοράσει δύο σετ από το πιο αγαπημένο της κομμάτι που παρήγαγε το εργοστάσιο και περνούσε από τα χέρια της προκειμένου να διαμορφωθεί, ένα για μένα που θα γεννιόμουν λίγους μήνες αργότερα και ένα για το επόμενο παιδί που θα αποκτούσαν μελλοντικά (η αδελφή μου έχει το δίδυμο αδελφάκι του αλλά με μπλε καπάκι). Τα φυλούσε ως κόρη οφθαλμού πακεταρισμένα και προφυλαγμένα μέχρι τη στιγμή που η καθεμιά μας θα ξεκινούσε την δική της οικογένεια στο δικό της σπιτικό.

Κατά κάποιον τρόπο λοιπόν, το κρυστάλλινο αυτό σετ με τα περίτεχνα ραγισμένα τοιχώματα, το φυσητό κόκκινο καπάκι που προστατεύει την κυρίως κανάτα και τα λεπτεπίλεπτα κουπάκια του στο ίδιο ύφος που νομίζεις ότι θα σπάσουν ακόμα και στο κοίταγμά σου, ενσαρκώνει για μένα όλο τον νόστο, τις αγωνίες και τους αγώνες που έδωσαν οι δικοί μου στο ξεκίνημα της κοινής τους ζωής εκεί μακριά, στην σκληρή και αφιλόξενη ξενιτιά. 



Είναι από τα πιο αγαπημένα μου κομμάτια μέσα στο σπίτι για συναισθηματικούς λόγους πρωτίστως, αλλά και για αισθητικούς αφού μου αρέσει πάρα πολύ, και το έχω φυλαγμένο σε περίοπτη θέση μέσα στο σύνθετο της τραπεζαρίας μέχρι την ώρα που θα περάσει στο δικό μου παιδί όταν φτάσει κι αυτό με τη σειρά του στο ξεκίνημα της δικής του ανεξάρτητης ζωής και οικογένειας.


Κατά τα άλλα, η Κυριακή πέρασε ήρεμα και μέσα στο κλίμα της γλυκιάς προσμονής που μας έφερε το άκουσμα του ερχομού του μεγάλου μου γιου από τον στρατό. Ο χρόνος μέχρι την απόλυσή του έχει ήδη αρχίσει να μετράει αντίστροφα και μέχρι να πεις Πάσχα, η θητεία του θα έχει αισίως λάβει τέλος. Είχα διαβάσει πριν από λίγες μέρες  εδώ μια συνταγή για μπισκότα που μου φάνηκε καλή και μιας και υπήρχαν χρόνος και διάθεση είπα να την δοκιμάσω μήπως και την φτιάξω και επίσημα τις μέρες που θα είναι και ο Λευτέρης στο σπίτι. Μέσα σε λίγη ώρα και με υλικά που βρίσκονται σε κάθε κουζίνα, φτιάχτηκε ένα γευστικό συνοδευτικό για τον καφέ ή το τσάι που έγινε ανάρπαστο από όλους, αφού μέχρι την επομένη δεν είχε μείνει ούτε ψίχουλο!


Εύχομαι καλή επιτυχία στους διαγωνιζόμενους και τα συγχαρητήριά μου στην πάντα ευρηματική και δημιουργική Ρένα για την θαυμάσια ρετρό νοσταλγική ιδέα της! Τις υπόλοιπες συμμετοχές μπορείτε να τις θαυμάσετε εδώ.

18 σχόλια:

oldthings είπε...

Πως να μη αγαπήσεις ένα τέτοιο αντικείμενο που κουβαλάει μαζί του όλα τα συναισθήματα και τις καταστάσεις που έζησαν οι γονείς σου ;Πολύ όμορφο Εύα , λεπτοδουλεμένο και φινετσάτο ! Εκεί που το έχεις στολισμένο είναι η θέση που του αξίζει !
Καλό βράδυ !

Rena Christodoulou είπε...

ΕΥΑ ΜΟΥ Σ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΥ ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΕΣ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΤΗΝ ΩΡΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΣΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ!!!!!
ΠΩΣ ΝΑ ΜΗ ΤΟ ΑΓΑΠΑΣ!!!!!
ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΛΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ Ο ΓΙΟΚΑΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΚΑΛΟ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΧΕΡΙΑ ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΣΟΥ ΣΕΡΒΙΤΣΙΟ!!!!!
ΕΥΧΟΜΑΙ Η ΝΥΦΗ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ΓΟΥΣΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΘΕΡΑ!!!!!
ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ!!!!!

Μαίρη Τρακάδα είπε...

Πραγματικά είναι υπέροχο το σετ αλλά του προσθέτει πολλά η ιστορία του!
Φαίνεται όντως τόσο εύθραυστο!!! Εγώ θα το σκεφτόμουν πολύ για να εμπιστευτώ κάποιον να το χρησιμοποιήσει, θα το είχα μόνιμα στολισμένο! :)

Σοφία είπε...

Αγαπημένο αντικείμενο, από αυτά που ξυπνούν αναμνήσεις !
Καλά το είπες, σαν κόρη οφθαλμού φύλα το !
Την καλημέρα μου σου στέλνω !!

maria είπε...

Τέλειο το κρυστάλινο σκέυος σου. Και κουβαλάει οικογενειακές αναμνήσεις, δυσκολίες αλλά και ξεκίνημα νέας ζωής.
Με το καλό ο γίόκας σου να απολυθεί και καλό πολίτης να γίνει.
φιλάκια πολλά

Lyriel Bee είπε...

Είναι υπέροχο! Πραγματικά πιστεύεις πως θα σπάσουν τα κουπάκια και στο κοίταγμά σου, τόσο ευάλωτα, τόσο φινετσάτα και με δυνατή ιστορία της μαμάς που σας σκέφτηκε και τις δυο σας πριν καλά καλά γεννηθείτε.
Με το καλό ο γιος, λίγο ακόμη έμεινε και πάει και ο στρατός. Ουφ !
Φιλιά Εύα μου :)

DIMI είπε...

Καλημέρα Εύα!!Πολύ όμορφο καί μοναδικό τό σέτ σου!Τό λάτρεψα!!Καλός πολίτης εύχομαι στόν γιό σου!!Τά μπισκοτάκια σου υπέροχα,όπως καί όλες οι φωτογραφίες σου!!Καλό μήνα!!Φιλάκια!!

Poet είπε...

Παλιά αγαπημένα αντικείμενα !! Όπως το ρολόι που χτυπούσε μελωδικά τις ώρες. Μόνο στη μνήμη μου υπάρχουν τώρα, πάντα πολύτιμα. Τα μοναδικά που έχουν επιβιώσει από τις είκοσι μετακομίσεις της ζωής μου σε μόνιμες (!!) κατοικίες, είναι κάποια παλιά βιβλία μου. Αυτά όμως έχουν πάψει να είναι αντικείμενα, Εύα μου, είναι πια σκέτη ψυχή με μια επίφαση υλικής διάστασης.

η κοπέλα με το καναρινί φόρεμα είπε...

Είναι αναμφίβολα πανέμορφο το κρυστάλλινο σετ. Εγώ, που το βλέπω δίχως συναισθηματισμούς εγκρίνω!!!
Καλώς να δεχθείς το φανταράκι σου, φιλιά σε σένα και ευχές για μια μυρωδάτη άνοιξη!

Eva Psarrou είπε...

@ oldthings
Πόσο μάλλον όταν το συγκεκριμένο πρακτικά φτιάχτηκε από τα χέρια τους. Είναι ένα αγαπημένο σερβίτσιο που το προσέχω σαν τα μάτια μου.
Καλό βράδυ Ολυμπία μου!

Eva Psarrou είπε...

@ Rena Christodoulou
Εμείς σε ευχαριστούμε για την υπέροχη ιδέα σου! Τον γιο μου τον έχω αυτές τις μέρες στο σπίτι και μπορείς να καταλάβεις τη χαρά όλων μας που είμαστε και πάλι όλοι μαζί, έστω για αυτές τις λίγες μέρες της άδειας πριν ξαναφύγει.
Φιλιά Ρενάκι!

Eva Psarrou είπε...

@ Μαίρη
Έχεις δίκιο Μαίρη, οι ιστορίες είναι που τα ζωντανεύουν κάνοντάς τα αναπόσπαστο μέρος της ζωής μας.
Σ' ευχαριστώ για το σχόλιο και για το πέρασμα, καλό σου βράδυ!

Eva Psarrou είπε...

@ Σοφία
Από τα πιο αγαπημένα, και χρίζει της προσοχής που του αξίζει.
Καλό βράδυ Σοφία μου!

Eva Psarrou είπε...

Η ουρά έχει μείνει, υπομονή και ξεμπερδεύουμε!
Φιλιά Μαράκι μου, σ' ευχαριστώ!

Eva Psarrou είπε...

@ Lyriel B
Άντε και κοντεύουμε! Σ' ευχαριστώ μπισκοτάκι, καλό σου βράδυ!

Eva Psarrou είπε...

@ DIMI
Μοναδικό επί δύο, υπάρχει και της αδελφής μου :))
Τα μπισκοτάκια εξαφανίστηκαν εν ριπή οφθαλμού, γίναν ανάρπαστα!
Καλό μήνα, καλό βράδυ!

Eva Psarrou είπε...

@ Poet
Ένα ρολόι που χτυπά μελωδικά τις ώρες βρέθηκε στην κατοχή μου μόλις πρόσφατα και στολίζει τον τοίχο του σαλονιού. Μας το χάρισε φίλος και συνεργάτης όταν έμαθε ότι ψάχνουμε για εκκρεμές, μας είπε ότι το είχαν σε αχρηστία επειδή ..τους ενοχλούσε ο χτύπος του! Γούστα είναι αυτά, τες πα...
("σκέτη ψυχή με μια επίφαση υλικής διάστασης"...αχ, ποιητή! υπέροχο :)

Eva Psarrou είπε...

@ κοπέλα με το καναρινί φόρεμα
Καναρινένια μου δεν είχα αμφιβολία για την σύμπνοια των γούστων μας!
Μυρωδάτες ανοιξιάτικες ευχές και σε σένα, σ' ευχαριστώ για τις ευχές!